lördag 17 januari 2009

Jag började dagen med en morgonpromenad, det var isande kallt och solen var på väg upp. Tänk när luften blir varm igen, inte kall eller fuktigt rå, när vattnet i ån forsar fritt utan tunga isflak, när fåglarna sjunger och det luktar gräs och jord....Hoppas våren kommer tidigt i år.
Jag har varit inomhus resten av dagen. Bakat bröd och så dessa cupcakes, från Leilas kakbok jag fick i julklapp. Har inte provsmakat än, men de ser ju rätt goda ut. Det skulle vara hallon i, men jag hade inga så jag tog blåbär i stället. Nu väntar jag på att mannen ska komma hem. Han har varit på jobb i Tyskland nästan hela veckan.

3 kommentarer:

Åsa sa...

Mmmm smaskigt!

hugan sa...

nej nej inte vår än....inte här iaf! Backen är som finast nu ;)
dom muffinsarna såg verkligen godast ut!

Marie sa...

Det vattnas i min mun :-).
Ser mkt smarrigt ut.