onsdag 11 april 2012

Ibland kan man ha turen att hitta en bra bok som man aldrig hört talas om tidigare.
Delhis vackraste händer 
av Mikael Bergstrand är en just en sån. 
Det är en charmig och rolig, men också tankeväckande och intressant historia, om en svensk medelålders man, som börjar ett helt nytt liv i Indien. 
Boken ger en spännande inblick i ett land som jag inte visste särskilt mycket om innan. Man får möta flera olika människor och deras livsöden i ett exotiskt och annorlunda land. Lättläst och välskriven, full av humor och insiktsfulla livsvisdomar. 
En härlig bok!!

4 kommentarer:

Lottas Fotografi sa...

Tack för tipset - den ska provas!
Kram Lotta

Pumita sa...

Jag har sneglat lite på den här boken och när jag såg på bok.nu att du läser den så tänkte jag att jag avvaktar ifall du skriver nåt om den. :) Ska kolla om den finns på bibblan, kanske som e-bok nu när jag ska börja träna på att läsa på min nya läsplatta. ;)

Carina P sa...

Jag håller precis på och läser den och dina kommentarer kan jag verkligen instämma i!

Jah Hollis sa...

Han är före detta journalist på Sydsvenskan i Malmö.
jag har inte läst annat av honom än tidningsartiklar.