torsdag 27 september 2012

Å, den här veckan har verkligen varit intensiv. Jag är såå glad att det är fredag i morgon och jag jobbar tidigt pass, d.v.s. 6.00-13.30.
Och det regnar och regnar...Men i onsdags var det faktiskt lite uppehåll en stund så jag kunde komma ut på en springrunda. Så härligt! Att springa gör mig lycklig.

Jag läste ut den här boken i går kväll:
Främlingen i huset 
av Sarah Waters. 
En författare jag inte läst något av tidigare, men jag hoppas kunna hitta fler böcker av henne. För jag gillade verkligen hennes berättarstil. Otroligt skíckligt skildrar hon både miljö och personer i den här boken.
Handlingen utspelar sig på den brittiska landsbygden strax efter andra världskriget slut.När man läser baksidestexten får man intrycket att detta ska vara en spökhistoria - och visst finns här pirriga och spännande spökerier - men det är också  är en välskriven och trollbindande berättelse om det engelska klasssamhället, om kärlek, besatthet och makt.
 Jag tyckte dock att det blev lite trögt i  mitten av boken (det är en tjock bok på över 500 sidor), men jag läste vidare, och det är jag glad över för det här är en läsvärd och underhållande bok.

Inga kommentarer: