söndag 9 oktober 2016

Läste nyss ut den här boken:
Livet går vidare 
av Karin Wahlberg
Detta är andra delen i Karin Wahlbergs romanserie som utspelar sig i sjukhusmiljö på 50-talet. 
Jag läste första delen förra året, och gillade den mycket. 
HÄR har jag skrivit om den.
Den här boken är precis lika bra, 
jag går helt upp i karaktärerna i boken och det känns som om jag känner dem.
Den förra boken kretsade mycket kring polioepedimin på femtiotalet, 
den här bokens handlar mer om graviditeter, förlossningar, och kvinnors liv och utsatthet på olika sätt.
Det märks att författaren kan sitt ämne, boken innehåller mycket intressant fakta och är ett tidsdokument från femtiotalet. 
Även jag som är född på sextiotalet, känner igen mycket från hur det var när jag var barn.
Ser verkligen fram emot den tredje delen i serien!

Inga kommentarer: