torsdag 19 oktober 2017

För en och en halv månad sen ungefär började jag nytt jobb. 
Jag har inte skrivit så mycket om det, men nu har det gått en tid och jag känner att jag landat lite i det nya. Det är fortfarande mycket nytt, och det tar energi märker jag. 
Är såå trött efter jobbet, men samtidigt nöjd och glad. 
För jag trivs bra, och går till jobbet med glädje igen, vilket jag inte gjorde den sista tiden på mitt gamla jobb. Av flera olika anledningar. 
Så jag saknar inte min gamla arbetsplats (förutom mina närmaste kollegor) däremot kan jag sakna mina "gamla" barn och deras föräldrar. Men - jag har nya goa barn nu att jobba med! De är så härliga, de här barnen som jag jobba med nu! Efter att ha arbetat med de allra minsta (ett-treåringar) på förskolan de sista tio åren, har jag nu en grupp med de lite äldre barnen, de som är tre till fem år. 
Och det är så roligt! 
Personalsituationen på min nya arbetsplats är dock lite kritisk, då det saknas flera utbildade förskollärare. Jag är ensam förskollärare på min avdelning, och jobbar med två unga outbildade tjejer. Men de är duktiga, nyfikna och engagerade, men det är såklart mycket som ligger på mej vad gäller utveckling, lärande och dokumentation. Men vi trivs bra tillsammans, och det gör ju mycket till att det funkar ändå.
Så, att byta arbetsplats, byta åldersgrupp och byta kommun har verkligen gett en nykick! 
Ångrar mej inte en sekund att jag tog steget att säga upp mig efter femton år på samma ställe. 



Fredag i morgon - igen!
Hur fort går inte veckorna?!?

1 kommentar:

Channal sa...

Härligt att du trivs, men det måste vara tufft att vara ensam utbildad. Jag kom till ny skola i våras. Trivs bra men mkt är nytt med barn o föräldrar som du säger. Härligt väder!

KRAMAR Anna