måndag 15 februari 2010

Nu är det bra längesen som jag såg en film. Jag som brukar gå på bio regelbundet har inte varit på bio på flera månader! Den här flytten har lagt beslag på all ledig tid känns det som.
Men igår såg jag faktiskt en film, inte på bio men väl hemma i TV-soffan.
Filmen jag såg heter Wall-E och är en animerad film från 2008. Säkert har många sett den redan, men inte jag... Det här är en film som man faller direkt för -vem kan undgå att charmas av lille Wall-E?!
Filmen innehåller såväl underfundig humor, som innerlig och hjärteknipande kärlek, och den är otroligt skickligt animerad.
Filmen är också samhällskritisk med ett viktigt budskap vilket gör att den passar såväl barn som vuxna.
Det är helt enkelt en ljuvligt rörande film med en härlig humor.
Underbar!


Här är en summering av förra årets filmer:
Sommaren med Göran
Arn, riket vid vägens slut
Dear Frankie

2 kommentarer:

Pumita sa...

Oj, här var det många bra filmer! Jag ser mycket film hemma (också, inte bara på bio). Det är rätt bekvämt. Vi har bra urval på bibblan och de beställer hem om man önskar nån speciell.

Skriv gärna om De andras liv och Den bästa av mödrar! Har sett dem och vore kul att veta vad du tyckte. Jag gillade båda, mycket.

Della sa...

Jag ser en del film när jag flyger, och har just upptäckt att det är kul att kolla på film på nya datorn. Så det ska väl bli lite mer framöver.