måndag 10 januari 2011

Äntligen är jag klar med mitt examinationsarbete! I morgon är det examinationsdags, det känns bra. Det har varit roligt och givande att läsa kursen på högskolan -även om jag tyckt det varit jobbigt emellanåt...-och kanske blir det mer kurser så småningom. Men nu, nu ska jag få tid att läsa romaner igen! Jag har inte haft tid och ro till det de sista månaderna. Började på den här boken före jul, men har inte hunnit så långt i den än, Bumerang av Tatiana de Rosnay.
Det är en bok om känslor och familjehemligheter, skriven på ett vardagligt varmt och lågmält språk som fångade mig från första sidan.

Under 2010 hann jag med att läsa 21 böcker. Många bra böcker blev det (och någon mindre bra) men den som jag nog tyckte allra bäst om var Själens osaliga längtan av Audrey Niffenegger. En bok som jag blev helt uppslukad av, full av symbolik, längtan, kärlek, människors sårbarhet, livet och döden....

5 kommentarer:

Della sa...

Bra gjort!

Miss Marie sa...

Tack för tipset om Själens osaliga längtan, den ska jag kolla upp!

Malin sa...

Hoppas det gick bra med examinationen!

Rajson sa...

Grattis till din examination!
Tycker det är stimulerande att gå kurser, men klarar inte av och prestera.Vill göra det utan måsten!
Har äntligen haft tid och läsa nu när jag inte orkat åka skidor.Absolut "sekundär sjukdomsvinst"!

Pumita sa...

Ett stort grattis till examen! Bra jobbat!

Vi kanske inte har så lika boksmak som jag har trott för jag tyckte inte alls om Bumerang. Själens osaliga längtan var bättre men inte ens den fick mer än en 3:a av mig. :) Men det finns böcker i din lista som jag absolut vill läsa, som t.ex. Aprilhäxan. Siri H. har jag funderat länge på också.