söndag 12 februari 2017

Äntligen
har jag läst ut den här boken;
Sista brevet från din älskade 
av Jojo Moyes.
Jag har läst några böcker av denna författare tidigare, som jag tyckt mycket bra om,
den HÄR och den HÄR t.ex.,
men denna boken tyckte jag inte var alls bra!
Jag brukar inte fortsätta läsa om jag inte gillar det jag läser, men jag ville veta hur det skulle sluta. 
Så jag kämpade mig igenom denna ganska tjocka bok.
Puh!
Boken är en kärlekshistoria, som egentligen är gripande, men jag hade svårt att fastna ändå. 
När man läser en bok vill man gärna känna sympati och tycka om huvudpersonen, men jag lyckades inte känna något för den svala Jennifer som är bokens ena huvudperson. Boken utspelas i två tidsåldrar, nutid och 60-tal, och bokens andra  kvinnliga huvudperson, Ellie,  - i nutid - tycker jag ännu mindre om...
Att  boken dessutom är rörig och hoppig i tidsperspektivet, gör också att det är vårt att fastna i den här berättelsen. 
Så, nej, läs inte den här. 
Välj en annan bok av denna författare istället!

2 kommentarer:

Channal sa...

Hej! Jag har också läst dessa böcker av Jojo Moyes. Tyckte om dem. Kul med dina boktips! 1000-tack! Ska kolla igenom dem. Flera som jag inte har läst.

KRAM Anna

FREEDOMtravel sa...

Jag har läst några av Jojo Moyes, och har tyckt lite lagom om dem. Typ underhållande, men inte fantastiska.