onsdag 10 maj 2017

Äntligen en bra bok!
Fortfarande Alice
av Lisa Genova.

En finstämd skildring av en kvinna i femtioårsåldern som drabbas av demenssjukdomen Alzheimer.
Den här boken berörde mig djupt, 
jag fastnade efter att bara ha läst några rader. 
Författaren och lyckas verkligen att beskriva hur Alice sjunker djupare och djupare ner i sin sjukdom.
Boken är ganska tunn och lättläst, men otroligt välskriven och engagerande.
Läs!
Rekommenderar varmt denna bok!
Boken har också blivit film, 
jag hoppas kunna se den med.

Boken jag läste innan denna, och som jag trodde skulle vara bra efter att ha läst goda recensioner,
föll mig inte alls i smaken.
Flickan med snö i håret
av Ninni Schulman.
En typisk svensk deckare,
med en mordgåta och en kvinnlig huvudperson -en journalist, en nyskild ung kvinna med liten son - och så liten kärlekshistoria i det hela...
Det märks att författaren till boken själv har en bakgrund som journalist.
Hon har skrivit flera böcker, men jag vill inte läsa några mer. 
Nä, inget för mig... 

1 kommentar:

Channal sa...

Såg filmen "Still Alice". Så BRA!! Julianne Moore spelar huvudrollen.

KRAM Anna